19 Aralık 2013 Perşembe

Hamburger ve Sandviç Ekmeği


 Merhabalar... Sıcak bir günden, sıcak bir merhaba herkese. Evde ekmek yapmak çok zevkli bir uğraş. Çok küçük detaylarla  çeşitlenen bir sürü ekmek tarifi var. Benim hamburger ekmeğim tamamen doğaçlama. Sonuç mükemmel oldu. Ekmek arası yapılacak tariflerin hepsiyle veya kahvaltıda çok güzel olur. Yapımı kolay mı ? Gerçekten kolay. Hamuru yoğurup bezelere ayırmanız yeter. Püf noktalarını yazdım. Bence hemmen deneyin :)


Malzemeler:
  • 1 bardak ılık süt
  • 2 bardak ılık su
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • Yarım yaş maya
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 2 küp şeker
  • 1 kg un
  • 1 su bardağı tam buğday unu (tercihe göre normal un da kullanabilirsiniz)

Yapılışı:
Bir bardak ılık su, şeker ve maya karıştırılır. Maya eriyince diğer malzemeler eklenir, gayet yumuşak bir hamur elde edilir. Mayalanmaya bırakılır (benim zamanım azdı fazla mayalandıramadım) Hamur 9 eşit parçaya ayrılır. Un yardımıyla beze haline getirilir. Tepsiye yağlı kağıt üzerine aralıklı olarak dizilir. Kurumaması için üzeri kapatılır, mayalanmaya bırakılır. Yarım saat kadar bekletilir ( önce benim gibi fazla mayalandıramadıysanız, fırını 70 derecede ısıtıp tepsiyi biraz bekletebilirsiniz hemen kabarıyor )  Hamurlar kabarıp tombik tombik olunca Üzerine fırçayla az su sürülür. Susam serpilir. Önceden ısınmış fırında 240 derecede harlı fırında pişirilir. Bir kürdan yardımıyla içinin pişip pişmediği kontrol edilir. Fırından çıkınca üzerine 1 kaşık zeytinyağı ve 3 kaşık su karışımı fırça yardımıyla sürülür. Üzeri kurumaması için temiz bir bez veya havluyla kapatılır. 

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder